Newsprint-nails

Vi kommer alla ihåg (tjejerna iallafall) leopardmönstrade naglar och grafitti-naglar
Men tidningstryck på naglarna är ju det som alla pratar om.
Och sen så tycker jag personligen att det är helt sataniskt snyggt också.



Jag har själv inte prövat detta än. Mina naglar blev förstörda under praktiken
Men så fort jag fått ordning på mina naglar igen så ska jag själv pröva detta.
Och undertiden så kan jag ge er en tutorial om hur man gör i alla fall.



Börja med att ta fram allt du kommer att använda. Det du behöver är:
- Tio bitar tidning i lagom stora bitar.
- Tvättsprit, sådant man har på såren man fått efter att man fått... hajbett typ.
- Ett shotglas
- Ett nagellack i valfri färg och ett genomskinligt skyddande lack.

Och tidningen ska vara en riktig tidning med sojabläck. Ni vet hur tidningar kommer på
lite finare papper nu för tiden? Det kommer inte att funka. Ta hellre aftonbladet eller något i så fall.



Okej, måla dina naglar och väntar på att det torkar. 
Du måste vänta tills naglarna är HELT torra rakt igenom, vilket kan ta runt 15-20 minuter
(beroende på hur många lager du har)

Nu ska du hälla lite tvättsprit i ditt shotglas. Om du inte har ett shotglas: Good for you!
Du kan ta vilket sorts glas du vill, bara du får plats att ha din nagel i spriten.

En nagel i taget, doppa nageln i spriten i bara en sekund
och sätt sedan på tidningspappret på nageln så fort du kan.



Okej det här är den viktiga delen. Det ser rätt dumt ut, men det blir ju snyggt i slutändan.

Gör som sagt en nagel i taget, så att du inte har massa tidningspapper på alla naglarna samtidigt.
Det kan bli svårt att inte få dom att krocka i varandra och lossna.

Vänta i 30 sekunder och ta bort pappret långsamt. 
Det är lite som sånadär gnugg-tatueringar man fick med tuggummi som liten.
Nu ska du ha ett bakvänt tidningstryck på dina naglar.

Vänta i 5 minuter på att färgen torkar fast i dina naglar och sätt på det skyddande överlacket
som kommer att få trycket att synas bättre.



Källa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0