Recension , film: Modig.

 
Film; Modig 
Kategori: Animerat, Äventyr, Action
 
Handling;  Sedan urminnes tider har berättelser om storslagna strider och mystiska legender gått i arv till kommande generationer bland de karga och hemlighetsfulla högländerna i Skottland. I Modig får en ny berättelse sin början när den modiga Merida konfronterar traditionen, ödet och de mest fruktansvärda odjur.
 
Bedömning: 4½ /5 stjärnor!

Anledningen till att den får 4½ stjärnor var för att den var otroligt gripande, 
dramatik kurvan var perfekt och de var så detaljrikt, de enda sakerna jag "fastnade" på var att den svenska rösten på huvudrollen var Amy Diamond, som jag inte tyckte passade för den var för "barnslig" men de kanske bara är jag. Jag upplevde den lite "suddig" i 3D men den är säkert mycket bättre i "vanligt" format.
Jag kommer definitivt se denna filmen igen fast på engelska, den var underbar! Och jag skulle rekomendera den till alla som kan se över faktumet att Amy är bakom rösten (personlig åsikt) och inte tänker för mycket på grafiken, annars borde man vänta tills den är ute på blueray / dvd och köpa den!
Perfekt för disney älskaren med lite äventyr och action!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0