The ultimate comeback!!!~

Ja ni hörde rätt, Melz och Dani är tillbaks! 
 
Bloggandet dog mitt i stressen och både Dani och Melz var för upptagna med skolan, men nu är vi tillbaka. Eftersom vi fick höra från några att de saknade vår blogg, så kunde vi likväl göra en comeback, eller hur? Eftersom ni inte ska känna som att ni har missat något så tänkte vi göra en rewind och använda detta inlägget till att skriva ner lite "stora händelser" som vi har upplevt både tillsammans och var för sig. Några kanske har läst vad Dani har gjort redan för hon startade en egen blogg medan Melz var upptagen, men nedan så kommer vi berätta vad som har hänt!
 
Dani har....

Hej! Dani här :3 Det har hänt extremt mycket för mig i år men jag ska försöka ta det kort - jag lovar ^-^...
 
Den största händelsen för mig i år var att jag tog studenten, det var extremt skönt att hoppa runt på flak och så vidare, nu är jag vuxen! Eller ja .. arbetslös. Här kommer lite bilder från den underbara händelsen~ 
 
 
Jag och min bästa vän från gymnasiet Arunee, har inte sett henne på väldigt länge~ förmodligen en av dom få jag verkligen saknar från min gymnasietid ~ 
 
Ovanför så syns mitt flak, jag sa åt min familj att jag inte ville ha ett flak, men på något sätt så lyckades min syster måla ett flak i smyg (på en bild från när jag var en liten bebis), det var väldigt rörande :3 Att måla tar ju ändå tid, och flaket var väldigt stort (får mig att se liten ut ;_;) <33 
 
Sen var de roliga över.. nästa händelse var att jag träffade Melz på Närcon! 
Där fick jag nya vänner så som hennes pojk flux, och andra trevliga personer som Schlorpi!
Jag var en katt!~ 

 Söta melz och hennes pojk flux~ 
 
De finns väldigt mycket bilder från denna underbara händelsen men eftersom jag inte vill blogga upp allt som hänt med mig och melz så tänkte jag lämna lite till henne~ Melz var en extremt söt maid bland annat.. och jag snodde hennes Teemo hatt (för er som inte vet, Teemo är en karaktär från spelet LoL) 
 
 
 
 
Resten av sommaren spenderades med väldigt mycket fotografi~ 
Jag försökte lära mig mer om min kamera, jag har äntligen fått använding för mitt stativ så jag kan fota bilder själv utan att störa min pojkvän för ego-pics~
 
Här är en av väldigt många bilder jag tog i sommras~
 
 
Och lite natur bilder~ 
 
 
 
 
 
Jag träffade även Linnea en gång innan närcon.. de hade jag helt glömt bort! Där träffade jag Flux första gången.. inte på Närcon .. ooops! Ser ut som att jag drog en vitlögn utan att veta om det. 
Det finns både rörliga bilder och still-bilder på denna händelsen~ 
 
 
 
 
 
Melz är så söööööööt ^ titta på dom vackra ögonen ;_____;....
 
 
 
 
Och slutligen , jag och ted firar 3 och ett halvt år, detta hände förra månaden (för imorgon, den 13onde.. så firar vi 7 månader så!) detta hade jag på mig~ 
 
 
 
 
 
 
Melz har...


Hej allihopa! 
Ugh, ett år har gått sedan någon utav oss bloggade och det har hänt massor!

Jag bestämde mig för att hoppa av gymnasiet i april och började söka jobb.
Efter två månader som arbetslös så fick jag meddelande om att jag skulle på arbetsintervju ute på Arlanda som medarbetare på Max.
Efter att det gått ungefär tjugo minuter på intervjun så fick jag jobbet på plats. Det kändes fruktansvärt skönt och det lättade mig något enormt. 
Jag hade en veckas utbildning och fick lära mig att stå i kök, och senare i kassa.
Det var fruktansvärt förvirrande och jag förstod inte mycket av det jag höll på med. Men inte väldigt oväntat så lär man sig ju sådant med tiden. Numera står jag nästan bara i kassan.
Dock råkade jag ut för en liten olycka på min första "riktiga" arbetsdag efter utbildningen

 
Jag råkade ut för en mindre fritösolycka. Jag har ett fint ärr på armen kvar från olyckan ~

Utöver det så har jag varit på både Närcon vinter förra året som jag tror att jag missade att skriva om.
Och även Närcon sommar. 

Jag har fått tillökning i min cosplaysamling också


Det här är min Hatsune Miku "Lots of Laugh" version cosplay
Jag hade den en halv dag under Närcon vinter. Men jag hade en "dålig cosplaydag" och peruken var otymplig
Så jag struntade i den och gick runt i kigurumi största delen av konventet. Det var ju ändå fruktansvärt kallt.

 
Under Närcon sommar 2013 spenderade jag en stor del av tiden med min maid-cosplay
Som fick sig en mindre uppgradering efter att jag investerade i ett par kattöron och en halsbjällra
som jag tycker mycket om ;o;
Jag har även fått två nya peruker. Den turkosa på bilden, och en lång peruk i två olika rosa färger.

 
 Och självklart så har jag kollat på en hel drös med anime.
För många för att jag ens ska minnas namnet på alla.
Dock har jag alla animes jag kollat på sparade på min Anime List. På den finns alla animes jag kollar på nu, alla jag har sett, dom jag slutat kolla på och dom jag planerar att kolla på i framtiden.


Och utöver det så har jag flyttat från mitt kära Märsta ända bort till Ösmo
tillsammans med min nuvarande pojkvän Felix där vi bor i en liten etta vi två tillsammans med
Felix styvbror och hans skygga katt Yuki.
Sedan den 5:e december har vi varit tillsammans i ett halvår, och jag önskar mig många fler.

Vi har haft många fina stunder tillsammans redan ~


Whoa massa fika med fläderté, ost & kex, munkar och bakelser!

 
Min dator har även fått sig en uppgradering!
Har köpt nya billiga högtalare med förstärkare, en ny datorskärm, ett headset och en Portal 2 mugg.
Oturligt nog, som med många headset för mig, är det för stort för mitt huvud och ramlar ner i ansiktet på mig när jag böjer mig framåt eller tittar neråt :c
Muggen används flitigt. Ena sidan har Apertures logga på, och texten "Aperture laboratories" 
och på den andra sidan så står det "A trusted friend in science".

Utöver det så har det inte hänt extremt mycket viktiga saker hos mig.
Jag spenderar mitt liv med att jobba, och på mina lediga dagar så spelar jag massa spel
och kollar på anime. Det är i princip allt.

Jag hoppas att vi kan väcka bloggen till liv igen och att ni alla fortsätter att läsa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0